Jak jsme ve školce „stloukali“ prkna, co znamenají svět.
Během pohádkového týdne jsme zjistili, že děti velmi těší hrát divadlo s papírovými loutkami. Nejen že to děti zabaví, ale rozvinou si tak slovní zásobu, naučí se mluvit srozumitelně a nahlas, sestavovat správně věty a reagovat na řeč druhého. Přemýšleli jsme tedy, jak tuto aktivitu rozšířit. Naše volba padla na projektový den „Tvoření loutkového divadla z bukového dřeva“. Po nezbytném „papírování“ k nám zavítala pracovnice firmy, vyrábějící divadélko, Zdeňka a tvoření mohlo začít. Nejprve byly děti seznámeny s tím, kde se vlastně vzal materiál na výrobu divadla. Přiměřenou formou se dozvěděli o povoláních pracujících se dřevem, jak se dostane dřevo z lesa, na pilu a poté do truhlářské dílny. Následně byly děti rozděleny do třech skupin a byla vytvořena pracovní stanoviště, na kterých se skupiny vystřídaly. Na prvním stanovišti pod vedením Zdeničky děti opravdu sestavovaly a lepily celu konstrukci loutkového divadla, včetně opony. Na druhém stanovišti si zkoušely sestavit z jednotlivých dřevěných dílů kulisy do divadla a jednoduchým prošíváním dřevěné desky a filcu tvořily pozadí scény. Na posledním stanovišti už děti volně pracovaly podle své fantazie se dřevem, filcem, lepidlem, truhlářskými svorkami a tvořily si tak své výrobky, které si odnesly domů. Odměnou po celodopolední práci bylo pro děti loutkové představení pohádky „O šípkové Růžence“. Potom jsme se už se Zdeňkou rozloučili, ale celé divadélko nám samozřejmě zůstalo ve školce. Už se všechny děti moc těší, až budou svým kamarádům hrát pohádky.